IGNIS Brunensis, světová soutěž ohňostrojů v Brně

NEJBLIŽŠÍ OHŇOSTROJ IGNIS BRUNENSIS 2. července 2022/22:30

17.06.
2015
13:45

Hudba je pro ohňostroj klíčová, říká francouzský ohňostrůjce

Jak chlapec potkal dívku. Tak se nazývá ohňostroj, který dnes večer mohou vidět diváci na brněnské přehradě. S jeho přípravami začal Patrick Brault z francouzské společnosti Alpha Pyrotechnie už před šesti měsíci. Důležitá pro něj byla hudba. Říká, že rád pracuje s velkým rozsahem žánrů, od klasické hudby po populární skladby.

Brno Francouzský ohňostrůjce Patrick Brault se festivalu STAROBRNO IGNIS BRUNENSIS účastní poprvé. Divákům prostřednictvím ohňostroje popíše setkání chlapce a dívky, která přestala věřit na lásku. Jestli bude mít příběh šťastný konec, uvidí lidé dnes večer na brněnské přehradě.

Francouzský ohňostrůjce Patrick Brault. Foto: Kristýna GillíkováKolik lidí se podílelo na přípravě dnešního ohňostroje?
Nejprve je třeba show navrhnout. To obvykle dělám sám. Samozřejmě svou práci ukazuju i ostatním, abych poznal jejich názory, ale je to spíš práce pro jednoho. Na další přípravě se asi dva týdny podílí pět lidí. A instalace ohňostroje na místě zaměstná na tři dny dvanáct pracovníků.

Kdy jste s přípravami začal?
Před šesti měsíci. Je to soutěž, na ni se nemůžete připravit za dva dny. Musíte se k práci s odstupem vracet a měnit ji.

Zkuste váš soutěžní ohňostroj popsat.
Je to příběh chlapce, který potká dívku. Ohňostroj možná nemůže vyprávět děj jako film, ale dnešním ohňostrojem chceme popsat setkání ženy, která už nevěří na lásku, s mužem, který se ji snaží svést. Ukazujeme různé stupně jejich vztahu – lásku na první pohled, jeho marné pokusy získat si její přízeň a nakonec i postupující zamilovanost dívky. Zbytek uvidíte dnes večer.

Býváte obvykle před show nervózní?
Ano, protože každý ohňostroj stojí hodně práce. Tentokrát je to navíc soutěž, kterou chceme vyhrát. Ohňostroj uvidí odborníci z různých zemí, takže nervózní jsem. Je tolik způsobů, jak show pokazit.

Jaký byl nejmonumentálnější ohňostroj, který jste kdy vytvořil?
Udělal jsem obrovský ohňostroj, který nebyl jen ohňostrojem, byla to multimediální show v Paříži. Jinak jedním z nejdůležitějších pro mě byl ohňostroj pro mnoho tisíc lidí v Saúdské Arábii.

Jak důležitá je pro show hudba?
Hudba je velice důležitá. Její výběr je klíčový. Ohňostroj si můžeme představit jako tanec ohně, který hudbu opravdu potřebuje. Rád pracuju s velkým rozsahem žánrů, od klasické přes moderní až po populární hudbu. Na dnešek máme zadanou muziku, kterou musíme použít. Je součástí našeho příběhu. Pak jsme vybrali filmovou hudbu, dynamickou i velmi sentimentální.

Je práce u ohňostrojů nebezpečná?
Může být, pokud striktně nedodržujete bezpečnostní pravidla. Proto na ně všichni velice dbáme. Často máme na výběr mezi bezpečností a uměleckým výsledkem, vždycky ale zvolíme bezpečnost.

Kristýna Gillíková
Autorka je studentkou žurnalistiky na FSS MU,
více informací na www.munimedia.cz