Polský tým zve diváky na závodní okruh

19/6/2025

Inspirací pro sobotní polskou show nazvanou Ohnivý závod byla povinná píseň The Race od Yello. Organizátoři ji vybrali na oslavu návratu série MotoGP do Brna. Designér Jaroslaw Suzdalewicz z týmu Surex v rozhovoru přiblížil, jak představení vznikalo.

Vaše show se točí kolem snu chlapce stát se závodním jezdcem. Jak jste na toto téma přišli, sledujete nějaké závodní série?

Nápad vznikl z emocí, které jsme cítili při poslechu závazné melodie The Race od Yello a při tvorbě zbytku soundtracku. Máme rádi motorsport, kde mnoho závodních kariér začíná motokárami a vrcholí Formulí 1. To nás také inspirovalo k vytvoření příběhu mladého sportovce, který si splní své sny, aniž by využíval různých zkratek. Možná tím inspirujeme i někoho dalšího...

 Používáte covery v neobvyklých, epických aranžmá od Deutsch 2WEI. S jejich hudbou jste pracovali i ve svých minulých představeních. Co se vám na jejich tvorbě líbí nejvíc?

2WEI mají neuvěřitelnou schopnost proměnit známé melodie v epickou hudbu. Jejich aranžmá nesou spoustu emocí – přesně to, co potřebujeme, abychom prostřednictvím ohňostrojů mohli vyprávět příběhy a malovat je na oblohu v Brně. Práce s takovou hudbou nám dává tvůrčí svobodu. Jejich vášeň se spojuje s naší, abychom v určité chvíli mohli přestat přemýšlet a analyzovat a nechali se unést emocemi.

 V Brně jste byli velmi úspěšní – v roce 2013 jste vyhráli cenu za nejlepší hudbu a v letech 2013 a 2018 za nejlepší design povinné části. Jaké máte pocity z návratu na Brněnskou přehradu?

Brno pro nás má zvláštní význam. Milujeme přehradní scenérii, kde je ohňostroj obklopený vodou. Díky tomu i okolní přírodě získává naše show jinou dimenzi. Důležitá je pro nás i atmosféra na Ignis Brunensis: lidé, kteří tento festival tvoří, jsou také naši přátelé. Vracíme se sem proto, abychom je navštívili a vyprávěli vám všem příběh Ohnivého závodu. A každému z diváků přejeme, aby si také splnil své sny.


Před sobotním ohňostrojem diváci zhlédnou druhou dronovou show tohoto roku nazvanou Staletí objevů, která byla vytvořená ve spolupráci s umělou inteligencí. „Pomohla nám s návrhem některých finálních obrazců a namluvila komentář. Zjistili jsme, že AI nám pomáhá při práci s textem a může nám u tvorby vizuálních pohledů ukázat jiný směr,“ okomentoval spolupráci s novou virtuální kolegyní David Zaorálek ze Spectrum Production.


Dominika Lišková
Autorka je absolventkou FSS MU v Brně,
více informací od studentů FSS najdete na 
Stisk online

cz en