Polský tým zve diváky na závodní okruh
Inspirací pro sobotní polskou show nazvanou Ohnivý závod byla povinná píseň The Race od Yello. Organizátoři ji vybrali na oslavu návratu série MotoGP do Brna. Designér Jaroslaw Suzdalewicz z týmu Surex v rozhovoru přiblížil, jak představení vznikalo.
Vaše show se točí kolem snu chlapce stát se závodním jezdcem. Jak jste na toto téma přišli, sledujete nějaké závodní série?
Nápad vznikl z emocí, které jsme cítili při poslechu závazné melodie The Race od Yello a při tvorbě zbytku soundtracku. Máme rádi motorsport, kde mnoho závodních kariér začíná motokárami a vrcholí Formulí 1. To nás také inspirovalo k vytvoření příběhu mladého sportovce, který si splní své sny, aniž by využíval různých zkratek. Možná tím inspirujeme i někoho dalšího...
Používáte covery v neobvyklých, epických aranžmá od Deutsch 2WEI. S jejich hudbou jste pracovali i ve svých minulých představeních. Co se vám na jejich tvorbě líbí nejvíc?
2WEI mají neuvěřitelnou schopnost proměnit známé melodie v epickou hudbu. Jejich aranžmá nesou spoustu emocí – přesně to, co potřebujeme, abychom prostřednictvím ohňostrojů mohli vyprávět příběhy a malovat je na oblohu v Brně. Práce s takovou hudbou nám dává tvůrčí svobodu. Jejich vášeň se spojuje s naší, abychom v určité chvíli mohli přestat přemýšlet a analyzovat a nechali se unést emocemi.
V Brně jste byli velmi úspěšní – v roce 2013 jste vyhráli cenu za nejlepší hudbu a v letech 2013 a 2018 za nejlepší design povinné části. Jaké máte pocity z návratu na Brněnskou přehradu?
Brno pro nás má zvláštní význam. Milujeme přehradní scenérii, kde je ohňostroj obklopený vodou. Díky tomu i okolní přírodě získává naše show jinou dimenzi. Důležitá je pro nás i atmosféra na Ignis Brunensis: lidé, kteří tento festival tvoří, jsou také naši přátelé. Vracíme se sem proto, abychom je navštívili a vyprávěli vám všem příběh Ohnivého závodu. A každému z diváků přejeme, aby si také splnil své sny.
Před sobotním ohňostrojem diváci zhlédnou druhou dronovou show tohoto roku nazvanou Staletí objevů, která byla vytvořená ve spolupráci s umělou inteligencí. „Pomohla nám s návrhem některých finálních obrazců a namluvila komentář. Zjistili jsme, že AI nám pomáhá při práci s textem a může nám u tvorby vizuálních pohledů ukázat jiný směr,“ okomentoval spolupráci s novou virtuální kolegyní David Zaorálek ze Spectrum Production.
Dominika Lišková
Autorka je absolventkou FSS MU v Brně,
více informací od studentů FSS najdete na Stisk online